diumenge, 2 d’octubre del 2011

Tres Peons,V Vila de Gràcia. Titulats 24,sense parella 12

Divendres 30 va començar el meu cinqué torneig Vila de Gràcia, bé el meu i el seu,els he jugat tots.
El primer que cal destacar es la nómina de titulats,7 mestres internacionals,6 homes i una dona,
6-1,eh Ricky?.5 mestres fide i 12 "Maakus",de un ranking entre 2162 del mestre Heredia i 2263,
del Mestre Barbero,total 24,i al primer sorteig dotze jugadors sense aparellar,doncs ,vaig baixar del meu
habitual quart o cinqué tauler de la primera ronda al 11,fort ,el torneig.no fortissim....
Per començar enfrontament amb el MC Josué Exposito Amaro,una petita diferència de uns gairebé,400 punts,si es momés el 11 del ranking....,afluixeu una mica,home.......................
No vaig fer mala partida,en l'obertura,vaig assatjar la meva habitual francesa,perqué la tinc molt estudiada,peró quan m'enfronto a jugadors de més de 2100 de rating,tots esquiven el debat de la teoría.
crec que mai conseguiré esbrinar si estic dins el camí correcte.
En aquesta ocasió el blanc va iniciar una Tarrasch,que vaig contrarrestar amb una sòlida Steinitz clásica,
però aviat,al renunciar jo al canvi de Dames, va cedir un peó i després un altre,no vaig voler veure si havia
compensació o no,feia vint minuts que havia sopat,i no tenía gana,i soc jo el que dona peons a l'obertura 
habitualment.


Després de unes quantes maniobres posicionals es produir la seguent posició:





Aqui vaig pensar una estona,peró vaig trobar la continuació més forta bastant ràpid,Cg4,posant en problemes l'alfil de caselles negres.
el mestre va reflexionar una mica més que jo i optar per defensar amb la jugada de cavall Cc6.que segons Rybka es la millor.per resistir més.
Jugo Ac5,per amenaçar,la diagonal negra,Ad4,mantenin defensat el alfil, i ara......
Vaig calcular a la primera........Txc6¡¡¡¡¡,Axc6,Dd6 Axc5 i no vaig veure la continuació Dxc6,fortisima,




A qualsevol retirada del alfil,el seu colega de caselles blanques,monta "la maquina" amb Ab7 i la posició blanca,s'ensorra peró vaig considerar que no tenia compensació per la qualitat i no vaig saber trobar el cami de l'igualtat,que tenía a l 'abast,fins la derrota final.
Si ho hagués fet,volia dir que el meu nivell escaquistic, seria considerable o més aviat molt considerable.
La part positiva es que no era gaire dificil trobar la jugada,o sigui que, a saco amb el entrenament tàctic,mori el joc posicional.....fins i tot Carlsen es va penjar una peça pel morro,o no?
vaig pel bon camí,la moral alta,i l'autoestima,més alta encara.
El torneig,magnífic,vaig comprobar que estic a prop dels Mc,perque ells també s'equivoquen de taula al seure,com jo,la diferència,es que rectifiquen abans de començar la partida,no quan arriba l'arbitre,a rectificar,amb la llista  a la má.Que per cert en Leiro l'hi fet més d'una vegada i ho ha esmenat,tant a la taula
tres,com a  la trenta sis, profesional,molt profesional.
Fins i tot el MI Muñoz,s'en va anar disparat cap a la taula cinc,al recó de la paret,provocant el xiulet del meu company Moranta,que seia a a la 1 sector "pasillo",no massa content per l'aparellament.
com molts que protestaven per la duresa dels rivals, de primera ronda.
Per guanyar el torneig has de guanyar,punt,tan es el rival,com la taula.com si les peces son de fusta o plastic.
Crec que fins a 120 jugadors,ja está bé el grup únic,no cal remenar-ho més.
La setmana vinent,més
Salut i escacs a tothom








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada