dijous, 5 de gener del 2012

Posarem el llistó ben alt,fins que poguem pasar per sota.(Nadja Wittman,chessbase)

El que diu que entén els escacs,es que no entén res.
(Robert Hübner)

Ultima ronda a Gràcia
Bé vaig conseguir,per accident,aixó si,el peó i la compensació,promesos.I dic accident,perqué si parles de sort en escacs,tothom arrufa el nas.
Bé no tothom,el gran  Illescas,el primer Gm que vaig presenciar desde que va neixer quan era un projecte,allà pel 1977,en el local del meu primer club,La Associació Barcinona,quan vaig jugar una partida amb el seu pare,que em va guanyar,malgrat que no com pasa en l'actualitat, el MC LLuis Coll,m'agafés literalment per les orelles,i em donar una lliço,jo tenia 15 anys, era passerell,ara no en tinc 50,segueixo sent passarell, "quan tens una torre a setena has de doblar en horitzontal,no en vertical".
Bé deia qu'en Illescas a la seva columna de la Vanguardia,deia  que Aronian tenia "sort",en les seves habilitats defensives.
Bueno,pues,eso.
No comentaré gaire la meva ùltima partida del Vila de Gràcia, tinc els programes informàtics treballant amb ella,estic amb +2,però no hi ha manera de passar al #1,o sigui que,ja era lògic,que no guanyés.
El cas es que tot i la mediocritat del meu joc i els errors de pes, estic amb quatre punts,lluitant pel tram d'Elo.lluitant tant que em vaig quedar l'últim,més que els que lluitaven per guanyar el torneig.....quan el tram ja se l`'havia endut el Xavier Colom,i el segon lloc el Joan Grifell.Potser per aixó rebutjo les taules oferides per el jugador del Jake, el que tinc que fer,es reflexionar, el que deia Steinitz: "La captura del rei,es la finalitat,però no el primer objectiu de la partida".Bè en teoria el rival era  superior,el pròxim final d'alfil contra cavall el jugare mitllor.

Tots els jugadors d'escacs haurien de tenir un passatemps
(Tartakower)

El que no vaig endevinar es, la lluita als primers taulers de 7,5 per Alfons Jerez,res.Tots amb el ganivet entre les dents,lluitant aferrissadament.
Quatre en taules a set punts.
Sembla ser que tots els desempats previstos,eren favorables al MI Jerez,malgrat perdre amb un dels seus rivals directes,el MC Barbero,el tema resultadista, el deixarè aquí,si no entenc de finals........,de desempats,com el "Butscholz trilero"menys.

"Els escacs moderns,estan massa preocupats per coses com l'estructura de peons,oblideu-lo,el escac i mat acaba la partida"
(Nigel Short)

El meu preferit dels quatre primers es el Mc Marc Gonzalez del Tres Peons,primer dels "amateurs",per la valentia que demostra,en les seves partides,(entrega de peça en l'obertura,contra el Mi Orelvis) i  la  partida contra el Mi Muñoz,crec fruit,d'una exhaustiva  preparació, personalitzada contra el ja, GM.peruà, i ho dic,
perqué el Mateix Muñoz en jugar la mateixa variant ,conra el company d'en Marc,l'Alex Gonzalez a Barbera del Vallés,ja va demostrar no renovarla amb noves idees,malgrat guanyar.
En resum,fluixet torneig,per part meva,molt bé,els Mc Gonzalez i Barbero,extraordinaria, Laura Boulan,com sempre,millorable el dels companys del Congrés,en general,i com sempre regulars incluides les desfetes,els MI Muñoz,Jerez,Mitjans i Asis,i com als escacs no juga la sort,pues sorteig de desempat i tal dia farà un any,
a veure si Lucas Podolsky tenía raò...................

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada