divendres, 16 de novembre del 2012

VI Vila de Gràcia,"El ELO no importa" o el fantasma de Lasker visita el Tres Peons

Després de fer vaga el 14 del 11, a partir de mitjanit,ehh,vaig descobrir, que al cinqué Vila de Gràcia, l'any passat,hi va haver ronda el 11 DEL 11 DEL 11, i a la meva partida de la setena ronda, enfront el  company Calafell del Catalunya, la meva resposta a  la seva primera jugada e4, no ho endevinarieu mai, una FRANCESA¡¡¡¡¡¡

Però no es això del que volia parlar.....

Espero que no reclami per drets d'autor, l'objecte, no perdó el subjecteee
es el company Joan Grifell,del que comprobant el elo Fide només acredita 20 escarransits punts més que jo,i em podeu creure que totalment merescuts, fis a 200 i tot......


Bé donem un cop d'ull a la seguent posició.........








Es va produir  a la setena partida del match pel titol mundial de 1910...............



El que pasa es que el dia 9 del 11 del 2012, els meus ulls varen asistir  a  la repetició de les jugades de
Emanuel Lasker,per la má del jugador del Tres Peons, Armando Daguro Dasalla,fins que a la jugada 12,
el company Grifell va decidir  desviar-se de la continuació del "challenger" de 1910 Carl Schlechter, no Schlecker ,alemany,si però no a qualsevol preu.......

El que em crida l'atenció, home es clar tot aixó no ho sabia, es la jugada 12 d'en Grifell,que es el punt de partida de la meva investigació.



12 Axd6¡¡¡¡¡¡¡
a mi en aquestes situacions el que m'interessa no es el que vindrà després sinò el que ha produit la jugada en questió.......,el jugador de blanques a 1910, es va limitar, tot i l'epoca romántica, a retirar l'alfil dit de Fischer, a b3,la veritat es que suposo que el jugador del Sant Josep, coneixía la teoria de la Sozin, i es veia inferior, i com em passa   a mi no volem nedar per morir  a la vora del tauler......
 Després de les molt correctes,jugades per part del negre...




El jugador de negres comença  a perdre els papers, amb jugades poc clares  de dama, que perden la posició
fins arribar    a....... 








una situació on l'avantatge es clar, però la 21 de les negres es Df6???????,i ara Schlechter,ai noo, Grifell si que está inspirat amb Txd6¡¡¡¡¡¡
i la resta es silenci.....

No silenci no, 5 de 6   i  a   les primeres taules concretament  a la tres contra el Maaku Amigo, on activará la
protecció dels bons contra les tropes del imperi.......ridicul,no?em refereixo a que et sumin 300 o son 350?
punts perqué no perdi, tant el jugador teòricament superior.
Osti,Lasker era del imperi Alemany,i Schlechter de l'Austrohungar.....
Per cert el 1910 i van haver dos campionats mundials, a veure si espavilem....
el segon el va disputar Lasker contra el francés David Janowsky.
la setmana vinent més.



























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada