dijous, 15 de novembre del 2012

VI Vila de Gràcia,Tres franceses,una jugada dura, i un senyor d'Extremadura

Introduim un nou idioma,entre el albanés de Mourinho,porqué?psé,psé; el japonés dels "Maakus"Avui toca el tema,de gestió del patrimoni cultural.El nou idioma es,un hibrid,de occità,la parla Provençal,el xinés,ni cantonés,ni mandarí,ans al contrari,més aviat de la xina més profunda........

"XI TENG CUIONX.......

No citaré el nou del distingit acadèmic,ja que tots el coneixeu i tal vegada.... ,( com a producte destacat de l'escola del Linex-Magic;)  "Ajedrez Saludable"...para prevenir el deterioro cognitivo de los mayores.....".(sic).
 Potser en el trauma de enfrontarse a una terrorífica revelació, i descobrir que als escacs no només no  hi havia una sola obertura,l'espanyola.
Fins i tot en el convenciment de  que sería consequentment,la partida alemana, o la defensa Frankfurt,o l'obertura  Beckenbauer,i el Gambit de Baviera,variant Bundestag,sistema Merkel.
Amb horror com deia,comprovar l'existència de l'obertura Catalana,arma terrible en mans,no Mas, de jugadors de alt nivell, estratègic, i dificil.lisima de refutar.






Bona foto, es a un balneari d'Extremadura i els jugadors  a la piscina,si,si ja sé que el primer en que os heu fixat,es en  que tots porten uniforme,en el nostre cas, com a esport mental,doncs, al cap, com es natural.....el segon, evident, la falta de braços de l'estatua per moure les peces, i el tercer no cal dir-ho en els util.lisims escaquers flotants.Com deia, els jugadors son d'una selecció sudamericana,entrenant a la terra
del pernil ibèric.
En altres blogs, menys irreverents, la foto publicada vindría  a ser aquesta.....




Però ja no m'interessa tant per la  absència dels taulers de suro i no s'aprecia tant que l'escultura no te braços........................
Balneari a terres bressol de conqueridors.....inventors de la teoría de les defenses indies.......menys la Grunfeld,es clar, ministra de assumptes socials de Renania del Nord.
Anem al Meu sisé Vila de Gràcia.
Fins  la ronda sis,no he volgut parlar del tema però, ara ja comenco a perdre la memoria i faré un resum.
Primer les meves brillants aportacions:
Primera francesa, de la defensa del mateix nom.com diu la wikipedia, en argot d'escacs,tenim un argot? als escacs o uns termes tècnics?,"la francesa", bé casualment, la meva resposta preferida a 1.e4.
Desde  que vaig adoptar com a jugadors més estimats als qu'en diuen Campions sense corona, de llorer.si us plau, a més de Bronstein,Keres.Stein i per suposat Korchnoi, i gràcies a ell i a les seves partides,si més no, les seves abans dels matx pel tìtol, en que gairebé no les va utilitzar.
Primera  contra el Victor Marquinez del Tres Peons, impresió favorable, juga la Winawer, perqué com que jo contra la meva defensa favorita sempre jugo,Cc3.els rivals casi mai juguen Ab4.
M'en surto bé de l'obertura i amb clar avantatge, em dic vaig a entregar l'Alfil blanc  a h7, que no el tinc ben situat,i millor el trec del mitg.
No cal dir-vos que de clar avantatge vaig pasar  a lluitar per les taules, però amb una sola jugada, en el
diagrama....







Després de Cg5+ el blanc ha de jugar   Ta6    i  la dama negra s`ha d'inmolar,perque sinó, amb Dh4, l'atac blanc,s'imposará, evidentment no la vaig jugar i vaig perdre.


Segona Francesa.
Ara si jo soc bàndol negre,malgrat els dos jugadors som més aviat rossets i tots dos som Joans.

Ell Joan Cantallops Arianoutsos,vaig descobrir en la meva investigació prèvia per internet a tots els rivals,més coses com  a músic que com  a escaquista,però també juga Cc3 contra la francesa,Winawer al canto, sempre que puc la jugo,hi ha un ventall tan ampli de teoría que tots els rivals sense coneixer-la,segueixen una variant o sub-variant, extranya, jo trio sempre la variant dita Armenia, per l'us intensiu, dels
Vaganian,Akopian,Petrosian i Lputian, que per cert es deu haver tret la vocal del cognom la a?,i potser per
disimular també la del Nom es anomena Smbat, no cal dir quina, devia ser Simbat Laputian, es bonic,trobo....
Jo es que soc molt de Shakespeare.......Qué hi ha en el nom?.

Diagrama






Una variant Armenia bastant reeixida, però el meu rival te un estil semblant  al meu, i he de dir que amb els mateixos encerts i errors.
Al igual que jo al per equips d'enguany contra una Alekhine,deixo que es mengin la torre, doncs ell també.
He de dir que  el meu sacrifici era una mica desesperat i el de ell aqui no tant, perque ell consegueix amb una jugada garntir les taules, amb  quina?






Dg4¡
Després de cruspir-me la torre,Ch5, el negre es obligat   a g6,i s'equivoca al jugar Tf3,tenía que jugar Cf6+
i taules.
Després d'errors alternatius pero amb les taules   a l'abast, en aquesta posició, no jugo la correcta Db6,sino De4,per complicar més que res.






i arrivem ell a prop de Itaca (la victoria) i jo a Troia ardent........





contes de jugar la guanyadora Tf4 juga Tf7 i aqui el cronista, clava els colzes 21 minuts, oblidant que havia jugat De4 per complicar i quan ja tenia tot complicat. Que la veieu la jugada?si,segur jo ara la veig,

Perdó si que veia Dxe5 i continuu,el que no feia més que com mirar d'evitar el mat, i de tant mirar vaig oblidar Dxe5+.

I a la tercera va la vençuda,
Un jove rival de l a Escola de Escacs, aqui no ensenya en Moskalenko?,bé es igual un altra francesa, el noi tria la variant del centre tancat, a la primera opció......i després de un joc una mica superficial per ambdues parts en aquesta posició, faig una oferta de taules que es la primera vegada que pasa a la meva carrera,oferir-les,no fer-les;  i l'ocasió com era d'esperar s'ho val.........

Negres juguen i guanyen......però ofereixen taules i son acceptades,jejejeje.
Aquesta es la jugada dura que heu de trobar.....
perque rimi amb Extremadura





i aquí fem una pausa
   

a suivre¡¡¡¡¡¡¡¡







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada