diumenge, 28 de gener del 2024

Tora,Tora,Torà. Congrès "A" 7- Torà 3

 La adscripció del nostre equip "A" al grup de equips de LLeida, si més no ens facilitará aprendre geografia.

Ahir no vaig aprendre res de nou, perqué jo soc nascut a LLeida, i el meu pare va viure molts anys a la Segarra, ay perdó, al documentarme sobre el rival, veig que desde el 21 de Març de 2023, no es un municipi de la Segarra, com jo creia, sino del Solsonés, Suposo que Solsona els cau més a prop que Cervera, per molt Marc Marquez que tinguin.

Etimològicament, hi ha discussions per l,origen, si del llati, taurum, o làrab torat,el cert que al escut de la vila, hi un toro,potser, el toro i el madronyo?.




Molt lleial i constant, a qui i en qué, doncs no ho sé.

El titol, fa referència a la famosa pel.licula japo-estaudinenca, aquesta si que es difícil, eh;on sembla ser que vol di Tigre, o sigui será tigre, tigre,  toro.

El matx començar molt bé, pels nostres colors, amb victòries d,en Pablo Camacho, Julio Ciria, Jaume Viñals,Joanet Torres Xavier Bielsa i amb les taules d,en Oliver, s,arribava als 5,5 a 0,5 que ens deixava

als demés lluitan per l,honor del elo. He de dir que la constant, aquesta del elo no la de la vila de Torà,

fa que la meva victòria em dona 6 punts, mentre que  al rival l,hi treu dotze.

No em queixaré perque  a la següent posició, a punt de rematar la partida.vaig cometre un error que permitia entaular al meu rival al jugar a4 en lloc de la previa i definitiva Ce6, però el rival no ho va veure, i em va donar temps de jugar Ce6, amb victòria facil



Amb aquest punt i les taules d,Alonso amb el  Zlatan Ibrahimovic dels escacs, en Jofre Custodio, Ibra, va ser al Malmoe, Ajax, Juventus Barça, Inter de Milá i AC Milà,,Anims que ja s,ha retirat, ho pots superar; amb la selecció sueca no pots jugar però amb la catalana potser si. De bon rotllo.

Potser serà  un record els ultims 5 taulers, del equip 10 de 10 punts possibles.

Destacar que el primer tauler, del Torà es un Mi 2421 elo catalá, i coincidirem colze a colze fotografiant les planilles vici que fa anys que practico,encara que no faci servir les fotos.


Efemerides de la setmana: El 25 de Gener de 1872 mor a Budapest Vincent Grimm, teòric del gambit de rei, gambit d,alfil amb Dh4+

Efemerides del mes : es juga el Gener de 1869 a Nova York,  el torneigs de mestres més llarg amb 48 jugadors. guanyat per George McKenzie amb 82+  4 taules 8 derrotes, he trobat al chessbase 1272 partides igual m,en miro alguna.

La setmana vinent més.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada